29 maja 2013

Jak zostać przywódcą stada

http://s.lubimyczytac.pl/upload/books/125000/125046/352x500.jpg
     "Jak zostać przywódcą stada" to już druga książka Cesara Millan na temat wychowania psów, z której jako szczęśliwa posiadaczka owczarka niemieckiego ciągnącego mnie niczym zaprzęg, jestem bardzo zadowolona. Słynny zaklinacz psów, jak zwykle w duecie z Melissą Jo Peltier, opisuje psy, różne rasy ich zachowanie i zwyczaje.
     Okazuje się, że rasa psa nie ma znaczenia. Ważniejsze jest to, jakim typem jest nasz pies. Istnieje wiele rodzajów:
-psy sportowe, gończe, pracujące, zaganiające, miniaturowe, niesportowe i teriery.
     Cesar opisuje każdy "gatunek", więc łatwo można dopasować swojego pupila do którejś kategorii. Ja na swoje nieszczęście trafiłam na psa pracującego i zaganiającego, głównie mnie.:)
     Cała pierwsza z dwóch części książki, omawia właśnie tą teoretyczną stronę posiadania psa. Natomiast w drugiej części mamy już opisane konkretne przypadki, niektóre wzięte z odcinków telewizyjnego programu Cesara, ale też i z jego prywatnej praktyki. Bardzo podoba mi się to, że każdy opisany problem, jest podparty prawdziwą historią jakiegoś psa, dzięki czemu można lepiej zrozumieć metody Cesara i zastosować je w swoim domu. Po za tym te krótkie opisy są bardzo ciekawą częścią książki.
     Jest to jednak nie tylko poradnik dla zwierząt, ale i dla ludzi. Czytając opinie czytelników w internecie, spostrzegłam, że wielu osobom nieposiadającym w ogóle żadnego zwierzaka w domu, bardzo spodobały się zasady jakie wnosi zaklinacz, a nawet zastosowali je do swoich rodzin, dzieci ze wspaniałym skutkiem!:) Myślę, że to zasługa autora, który sam jest bardzo opanowany i sympatyczny, przez co jego reguły są uniwersalne także i w przypadku ludzi. Cesar wyznaje zasadę szacunku, spokoju, zrozumienia i bycia przyjacielem swojego pupila, a te wartości są cenne także u ludzi.
     Praktykuję metody jeszcze z pierwszej części: "Zaklinacz psów" i ta kolejna pomogła mi jeszcze bardziej. O ile pierwsza była bardziej teorią dla każdego kto pragnie mieć psa, o tyle w drugiej jest już mnóstwo konkretnych ćwiczeń na wiele problemów. Jednak myślę, że przeczytanie całej serii pozwala mi w 100% rehabilitować swego psa. Widzę efekty i jestem bardzo zadowolona, mogę całkowicie potwierdzić skuteczność jego technik. Do tego w ksiażce jest mnóstwo zdjęć co uprzyjemnia naukę.:)
     Każda kolejna lektura Zaklinacza jest dla mnie ogromną przyjemnością, bo Cesar pisze prosto i lekko, a treść jest naprawdę pomocna i ciekawa. Dlatego polecam książkę wszystkim właścicielom psów, choć nie tylko.

Autor: Cesar Millan, Melissa Jo Peltier
Wydawnictwo: Illuminatio
Liczba stron: 302
Ocena: 6/6

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Illuminatio

 


8 komentarzy: