19 sierpnia 2013

Dzika droga. Jak odnalazłam siebie

     „Dzika droga” to powieść obrazująca prawdziwą historię z życia autorki, Cheryl Strayed. Publikacja odniosła prawdziwy sukces i szybko podbiła serca czytelników, a dla wielu stała się inspiracją do zmian.
     Bo właśnie o tym jest właściwie ta książka - nasza bohaterka znajduje się w momencie życia, kiedy jest już wykończona spotykającą ją serią niefortunnych wypadków. Postanawia więc coś zmienić i decyduje się na odważny krok. Udaje się w podróż, która ma przynieść rozwiązanie jej problemów, lecz ostatecznie okazuje się być również częściowo przeprawą przez piekło. Stawiając swój pierwszy krok na szlaku Pacific Crest Trail - linii ciągnącej się przez dziewięć pasm górskich - Cheryl wyobraża sobie rozległe doliny, błękitne niebo i pachnące lasy, nie podejrzewa jednak, że jej przeprawa okaże się nieznośną harówką w promieniach żarliwego słońca i taszczeniem na plecach torby ważącej ponad połowę jej samej. A to i tak dopiero początek tej kilkumiesięcznej podróży w poszukiwaniu samej siebie.
     Talent i styl Cheryl Strayed są tak niezwykłe, że nim się obejrzałam, znalazłam się na ostatniej stronie książki. I chciałam więcej. Ta opowieść wciągnęła mnie jak mało która od pewnego czasu i właściwie jedyne co mogłabym jej zarzucić, to parę odpychających postaci. Jednakże są one przecież wzorowane na prawdziwych, spotkanych przez Strayed osobach (choć ich historie zostały oczywiście zmienione na tyle, by nie można było powiązać ich z rzeczywistymi odpowiednikami). Sama autorka, opisując czas swojej "wczesnej dorosłości" nie pozostawia na sobie suchej nitki i daleko jej do bohaterki pozytywnej.
     Polskie wydanie książki okazało się być dosyć proste, jednakże tutaj przepych i tak by nie pasował. Nie do takiej historii. Okładka doskonale spełnia swą rolę, jest ładna i przykuwa wzrok na półce, także zachęca do zapoznania się z lekturą.
     „Dzika droga” to bez wątpienia jedna z najlepszych książek biograficznych z jakimi przyszło mi się spotkać. Już dawno oderwanie się od lektury nie stanowiło dla mnie tak dużego problemu. Powieść oczywiście polecam wszystkim, sama zaś mam nadzieję, że przyjdzie mi wkrótce usłyszeć o kolejnych tytułach spod pióra autorki.

Autor: Cheryl Strayed
Wydawnictwo: Znak literanova
Liczba stron: 512
Ocena: 5/6

Za książkę serdecznie dziękuję Księgarni Internetowej Dobre Książki:

5 komentarzy:

  1. Super. Lubię ksiązki o poszukiwaniu siebie, życiowej drogi, realizacji marzeń, no a jak dodatkowo to wszystko dzieje się w podróży, to już na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podejrzewałam, że uda Ci się mnie zachęcić do tej książki, a tu proszę: w najbliższym czasie zaczynam polowanie w bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ksiażek bigraficznych za dużo nie cyztam, poniewaz nie mam do nich za duzego dostępu i po prostu nie znam dobrych tytułów. Chetnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. moze kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, też nie mogłam się oderwać, bardzo mi się podobała, i wcale nie czułam, że to książka powieść biograficzna (takie mnie odstraszają);) A tę się czyta naprawdę dobrze, i okłada także bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń