18 czerwca 2013

Połamane skrzydła

Połamane skrzydła - Khalil Gibran
     Khalil Gibran to autor znanego na całym świecie "Proroka".  Jednak inną, równie piękną opowieścią jego autorstwa, jaką chcę wam przedstawić, jest  książka, bardzo wzruszająca i skłaniająca do wielu przemyśleń - "Połamane skrzydła". Na początku mamy długi, ale niezwykle wciągający zapis życia autora. Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam, ale muszę przyznać, że chętnie dowiedziałabym się więcej nie tylko o jego twórczości, ale i życiu, bardzo dramatycznym.
     To krótka, ale zapadająca w pamięć historia młodego mężczyzny, który ze wzajemnością zakochuje się bez pamięci, w pięknej i delikatnej Salmie, córce bogatego kupca. Oboje stają się najszczęśliwszymi ludźmi na świecie dzięki swej miłości, jednak Salma przeznaczona jest komuś innemu. Nie dane jest im być razem, muszą się rozstać, a dziewczyna niedługo potem wychodzi za mąż, co łamie serce jej niedoszłego ukochanego. Mężczyzna zapada się w sobie, pogrąża w rozpaczy i przygnębieniu.
     "Połamane skrzydła", to historia miłości dwojga ludzi, niespełnionej i cierpiącej, której można przypisać wiele znaczeń, jednak jej głównym przesłaniem, jakie wysnuł autor, jest to, że „Miłość jest jedyną wolnością na tym świecie, ponieważ wynosi dusze na wyżyny, gdzie nie dosięgną jej ludzkie kodeksy i tradycje, gdzie nie kierują nią prawa natury”. 
     Cała książka jest pisana nie codziennym, pięknym językiem, jakiego nie widziałam w żadnej innej książce. Autor każdą rzecz opisuje jak największe cudo świata, na pewno nie jest to książka dla osób, które lubią prosty, konkretny język. Pod tym względem ta książka jest najpiękniej napisana ze wszystkich jakie czytałam.
     Na uwagę zasługuje też sposób wydania. Ta książka jest wąska, lecz długa, a okładka wydrukowana jest z materiału przypominającego płótno, lecz bardzo miła w dotyku. W środku strony są przepięknie zaprojektowane, śnieżnobiałe. To fantastycznie wydana książka, krótka lecz pozostająca w głowie na całe życie, idealna na prezent i refleksyjny wieczór.:)

Autor: Khalil Gibran
Wydawnictwo: barbelo
Liczba stron: 144
Ocena: 6/6

15 komentarzy:

  1. Brzmi smutno i refleksyjnie. Do takich książek trzeba mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka w stylu przeczytam i pogorszę sobie nastrój ? Ni mniej ni więcej piękna okładka i ciekawa recenzja. Zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od odczuć indywidualnych:) Mi książka nie pogorszyła nastroju, raczej zachwycałam się jej pięknem:)
      Z chęcią Cię odwiedzę:)

      Usuń
  3. Nie wiem, czy by mnie zainteresowała. Może kiedyś się skuszę, ale na razie odpuszczę ją sobie.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie na okładka jest niesamowita.. a co do treści.. teoretycznie dla mnie.. praktycznie to różnie bywa ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że by mi się spodobała. Musze się za nią koniecznie rozejrzeć, bo mnie zaintrygowałaś :-)

    Pozdrawiam i zapraszam:

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Zapraszamy do zakupów na stronie Wydawnictwa Barbelo: http://www.barbelo.com.pl/sklep-ksiegarnia-internetowa/ksiazki-nowosci-literatura-ebooki/22/polamane-skrzydla-szczegoly
      (dobra cena! ;))), pozdrawiam, Wydawnictwo Barbelo

      Usuń
  6. Recenzja mnie zachęciła, mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać tą książę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, książka jest warta uwagi:)

      Usuń