28 czerwca 2013

Jak wychować idealnego psa

Jak wychować idealnego psa - Cesar Millan     "Jak wychować idealnego psa w okresie szczenięcym i później" to już trzecia książka z serii Zaklinacz psów, autorstwa Cesara Millan i Melissy Jo Peltier. Poprzednie dwie pochłonęłam niemal od razu i zastosowałam wiele z rad Cesara, a efekty widoczne w zachowaniu mojego psa są naprawdę duże.:)
     Mimo, że mój pies jest już dorosły, bardzo chciałam mieć trzecią część serii, bo jest to część, w której są już zawarte konkretne ćwiczenia i porady dotyczące zachowania psa w domu, na spacerze i podczas zabawy. Poprzednie dwie, były raczej teorią psiego życia.
     Jak zwykle Cesar pisze językiem prostym i podaje mnóstwo przykładów na poparcie swoich tez i poglądów. Bardzo mi się to podoba, bo przynajmniej mi, dużo łatwiej jest przyswoić jakąś metodę, gdy mam ją opisaną na konkretnym psie. Książki zaklinacza są zawsze dosyć grube, pisane od serca. Nie ma w nich samej teorii, ale wszystko jest dokładnie wyjaśnione i opisane. Pomijając fakt, że jak poprzednie części, tak i ta jest pięknie wydana i ma mnóstwo zdjęć w środku, jest też najlepszym źródłem wiedzy dla każdego posiadacza psa.
     W środku mamy 9 rozdziałów, mówiących o nauce prawidłowej zabawy i spędzania wolnego czasu z psem, nauce dyscypliny i szacunku, podstawowych zasad dobrego zachowania, zapotrzebowania konkretnych ras, ich zwyczaje i natura i wiele innych. Kilka rzeczy pomogło mi zrozumieć mojego psa, na przykład to, że wielki temperament nie jest wcale jego cechą , lecz wrodzoną cechą owczarków niemieckich. Także wiele innych cennych informacji, bardzo mi się przydało i pomogło w paru sprawach, mimo, że mój pies jest dorosły.
     Zaklinacz psów jest autorytetem wielu osób i myślę, że niejeden właściciel czworonoga mógłby bardzo skorzystać na jego radach. Ta książka jest do tego idealna. To co podoba mi się najbardziej, to
przejrzystość książek Cesara, ich treść i sposób grupowania informacji. Najpierw mamy treść, ogólne przedstawienie sytuacji i objaśnienia. Następnie autor podaje przykład, który ma nam przybliżyć wszystko "w praktyce", a na koniec praktyczne porady i ćwiczenia, a pod koniec rozdziałów tabelki podsumowujące wszystko czego "nauczyliśmy się" w rozdziale.
     Wiem, że nie wszyscy lubią taką tematykę i samego Millana, ale jak zwykle polecam jego książki, bo uważam i nie tylko ja, że są to jedne z lepszych źródeł wiedzy o naszych pupilach, a ta część jest wręcz kluczowa, bo uczy nas opieki nad psem od wieku szczenięcego, kiedy to wszystko właśnie zaczyna się kształtować. Jeśli jednak ktoś tak jak ja, nie miał swojego psa w wieku szczenięcym, może wybrać poszczególne ćwiczenia i praktykować je, a na swoim przykładzie potwierdzam, że i tak zadziałają.:)

Autor: Cesar Millan, Melissa Jo Peltier
Wydawnictwo: Illuminatio
Liczba stron: 302
Ocena: 5/6

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Illuminatio:

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam Cesara, a okładki jego książek bardzo mi się podobają!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki książek są równie dobre jak i ich treść.

      Usuń
  2. lubie ogladac program z udzialem tego tresera

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dwa psy, pieska i suczkę. Iguana jest bardzo ułożona, ale Spino jest jeszcze szczeniakiem i muszę go wychowywać. Przydałaby się taka książka, jest na pewno przydatna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do jej przeczytania, naprawdę jest tam wiele cennych wskazówek. Jako posiadaczka szczeniaka będziesz zadowolona:)

      Usuń