3 stycznia 2013

Kwiat Pustyni.

     Waris Dirie. Światowej sławy modelka i pisarka.Pracowała dla największych domów mody, a jej twarz zdobiła okładki największych pism o modzie, takich jak Vogue, Glamour, czy  Elle. Pracowała u boku takich sław jak Naomi Cambell i Claudia Schiffer. Urodziła się w Somalii w północno-wschodniej Afryce. Pochodzi z plemienia nomadów, z klanu Daarood. Jej imię oznacza "Kwiat pustyni". Jest autorką wielu książek opowiadających o jej życiu, które tłumaczone są i sprzedawane w wielu językach i państwach na świecie. Jej autobiografia "Kwiat Pustyni" poruszyła serca tysięcy ludzi i została zekranizowana.
     Powieść wywołała zarówno entuzjazm jak i sprzeciw w krajach muzułmańskich. Historia jej życia przejęła nie tylko kobiety, ale i mężczyzn.Waris Dirie jest ambasadorką ONZ i należy także do organizacji zwalczających rytuały obrzezania dziewczynek i broniących praw kobiet trzeciego świata.
     Waris nie miała łatwego życia.Od dziecka ciężko pracowała,żyła w skrajnych warunkach. W wieku 5 lat została obrzezana, a 13 - miał wyjść za starszego od siebie o 48 lat mężczyznę. To właśnie te dwa zdarzenia zdecydowały o jej przyszłości.Postanowiła opuścić rodzinny dom i uciec. Podczas ucieczki spotkało ja wiele przykrych zdarzeń, jednak nie poddawała się i dążyła do celu. Po pewnym czasie w końcu dotarła do Londynu. To właśnie tam została zauważona przez pewnego fotografa i to właśnie tam zaczęła się jej droga do kariery.
  "Kwiat pustyni" jest to niezwykle poruszająca,wzruszająca i dramatyczna książka.To co przeżyła autorka jest nieprawdopodobne. Dzięki tej książce inaczej spojrzałam na otaczający nas świat. To straszne, że dzieci muszą cierpieć takie katusze, ze są poddawane zabiegowi obrzezania.Sami doskonale wiecie jak taki zabieg wygląda. Odkąd ta książka wpadła mi w ręce, bardziej zgłębiłam się w tematykę Afryki i jej mieszkańców.
    Fabuła jest niesamowita, książka napisana prostym językiem przez co jej przekaz dociera do większej liczby czytelników. Książkę pochłania się dosłownie w dwa dni, nawet krócej.Jedna z najlepszych autobiografii jakie czytałam. Naprawdę polecam.


Autor: Waris Dirie, Cathleen Miller
Wydawnictwo: Świat Ksiażki
Liczba stron: 251
Ocena: 6/6

6 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce. Podobno jest bardzo dobrze napisana. Temat trudny, ale potrzebny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film,ale mi się nie podobał.Mam nadzieję,że książka jest o wiele lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mama mi kiedyś powiedziała, że czytała tę książkę w dzień i w nocy, tak bardzo ją wciągnęła... Po wielu latach ja również sięgnęłam po powieść i wywarła na mnie tak samo silne wrażenie. Zgadzam się, ta książka zasługuje na 6 punktów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki nie czytałam, ale ekranizacja podobała mi się. Zamierzam sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. film mi sie bardzo podobał, może spróbuje zmierzyć sie z książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Thank you for sharing an interesting and very useful article. And let me share an article about health here I believe this is useful. Thank you :)

    Obat Berengan/Sariawan/Luka di Sudut

    Bibir

    Obat Bruntusan Herbal
    Solusi Sehat Alami

    OdpowiedzUsuń