14 czerwca 2013

Stawy ogrodowe


     "Stawy ogrodowe" Andrei Christmann, to książeczka z cyklu 'ogrodnik amator'. Ten mini poradnik dostałam dodatkowo i bardzo się z tego powodu ucieszyłam. Nie wiem czy to zrządzenie losu czy zbieg okoliczności, ale w tym roku wraz z rodziną zaczęliśmy zastanawiać się nad jakimś 'wodnym miejscem' w ogrodzie i kilka dni później dostałam "Stawy ogrodowe". Prezent w 100% trafiony, jednak nie tylko dlatego bardzo mi się podoba.
     Pasjonuję się roślinami i dekoracją wnętrz ale i ogrodów, a w tym poradniku jest mnóstwo pomysłów, porad i informacji na ten temat. Do tego wszystko udokumentowane zdjęciami co bardzo lubię w tego typu książkach. Czytając i przeglądając go już znalazłam parę roślin, które koniecznie muszą znaleźć się w moim ogrodzie. Kilka aranżacji jest tak niesamowitych, że żałuję, że nie posiadam większego ogrodu i budżetu:)
     Oczywiście dla osób, które w ogóle nie lubią takiej tematyki i 'roślinnych spraw', ta książka będzie nudna i nie zainteresuje ich. Jednak dla osób takich jak ja, ze smykałką do aranżacji terenu, ten poradnik będzie idealny, bo jest pisany pod osoby, które kompletnie nie znają się na pielęgnacji roślin, rodzajach gleby i oczkach wodnych. Wszystko pokazane jest krok po kroku na zdjęciach, opisane i każda roślina ma swoją rubryczkę, w której zawarte są takie informacje jak hodowla, podlewanie, sadzenie, pielęgnacja itp.
     Dlatego też osobom nie będącym w temacie, nie polecam, a całej reszcie jak najbardziej. Z tego co już wiem, są inne poradniki z tego cyklu, które na pewno również przejrzę, tym bardziej że ich cena jest nie większa niż 8zł.

Autor: Andrea Christmann
Wydawnictwo: Olesiejuk
Liczba stron: 65
Ocena: 5/6

Książki dostałam i przeczytałam, dzięki Antykwariatowi Stara dobra książka:

2 komentarze:

  1. Ja też jestem ogrodniczką z zamiłowania, a za poradnikiem się rozejrzę bo mam w ogrodzie oczko któremu przydałoby się odświeżeniexD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie książka będzie dla Ciebie idealna:)

      Usuń